tisdag 30 september 2014

Lady of Avalon

Lady of Avalon
Morgan le Fay (även kallad Morgaine, Morgana) var i den keltiska traditionen en trollkunnig kvinna, drottning i Avalon och syster till Kung Arthur. 

Heloise Pilkington sjunger för Morgana på sin nyaste cd, Lady of Avalon. Heloise Pilkington är Prästinna av Avalon, sångerska, musiker och "soundhealer". När jag lyssnar på sången längtar jag tillbaka till Glastonbury, till meditationen i äppellunden på sluttningen av The Tor och till känslan av bara fötter i det blöta gräset. 

Jag längtar tillbaka till morgonen då vi såg soluppgången över Avalon. Jag längtar tillbaka till det som vi skapade tillsammans, vi systrar av Avalon, vi döttrar av Avalon.
The Tor
Det blir kallare och mörkare för varje dag som går, hösten är här. Ändå finns det ljusa inom oss, allt som vi upplevde finns inom oss. Jag var i höga energier under hela helgen, jag hade kurs i Reiki 2 tillsammans med Diana för fem underbara elever. 

När vi hade städat och skulle stänga dörren till den tomma kurslokalen kändes det lika tomt inuti. Som om vi inte visste vad vi skulle göra nu när kursen var över. När jag tittar i backspegeln ser jag att jag har varit med om helt fantastiska upplevelser under det senaste året. Kanske dags att göra ett Reikigaller som skickar Reiki till önskningar och mål i framtiden.

Det blir tvära kast mellan det andliga och verkligheten, ena dagen healing och kristaller, nästa dag jobb och stress. Vad vill jag ha i mitt liv? Vad väljer jag att beställa från Universum? Det som vi fokuserar i växer, ska jag fokusera på drömmar om nya resor eller beklaga mig över stressen på jobbet? Jag väljer de ljusa, helande energierna och vill fokusera på dem. Medan jag lyssnar på Morgana känns Avalon närmare än tidigare, kanske finns Avalon i mitt hjärta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar