lördag 31 maj 2014

Ärkeängeln Azrael



- Vem är min skyddsängel eller min andliga guide, frågade jag min son när han övade på att kanalisera.

Han tog mitt block och skrev tre ord "Azael, Aazarel, Azrael".

Azrael. Dödens ängel, han som hjälper de döende till andra sidan.

Azraels namn betyder "den som Gud hjälper". Han är känd som "dödsängeln" eftersom hans främsta uppgift är att hjälpa människor över till andra sidan vid tiden för deras fysiska död.
Han omger själen med kärleksfullt Ljus så att övergången ska bli lätt och upplyftande. Han hjälper också till med att föra över budskap till nära och kära från andra sidan, och hjälper de som sörjer genom att omsluta dem med helande och kärleksfull energi.
Azrael vägleder människor som har till uppgift att hjälpa sörjande tex genom samtalsterapi.
Hans energi känns lugn och samlad. källa: http://www.anglaljus.n.nu/anglar

Azrael är prästernas och andra andliga vägledarnas ängel, och hjälper de som arbetar med rådgivning i någon form t.ex. sorgbearbetning. Han kan vara till stöd för den som vill öppna en egen mottagning med någon typ av rådgivning, i större eller mindre skala.

I den Stora boken om änglar av Cassandra Eason läser jag: "Åkalla Azrael i tider av sorg, saknad och förluster av alla slag, men även när du ska påbörja en fysisk eller andlig resa samt för att beskydda spädbarn, mycket små barn och mycket gamla människor. Han kan även hjälpa dig att klippa banden till en gammal livsstil som inte bär frukt."

- Vad har jag för kraftdjur? frågade jag när ängeln, som enligt honom var vit, hade så mörk symbolik.
Bild: Wikipedia
- Vad tror du själv, sa han, blunda och lyssna inåt.
- En duva, en leopard?
- Hur känns det i kroppen när du säger det?
- Fel, en fågel...
- Du har en falk som kraftdjur. Jag såg falken flyga nära vattenytan redan när du frågade, jag såg hav, en sund, och ett berg på vänster sida. 

Han beskriver hur jag sitter på en bergstopp, med en penna i munnen, funderande på vad jag ska skriva om. Falken flyger runt och samlar in information till mig. Den blåa vargen sitter vid vattenbrynet och skäller, stampande med sina tassar.  Vargen skäller på falken. 

Falken har kritvita, lysande fötter och svarta klor.  
Falken har två vita ränder vid öronen.
Falken flyger högt och samlar in visdom.
Falken är läraren.

Vad säger Solögas bok, Djurens språk om falken?
Djurens språk
Djurens språk av Solöga
”Var segerviss, du är på väg mot ditt livs mål. Positiva budskap är på ingång. Din gåva är att känna tilltro till framtiden.”

- Jag har ett meddelande till dig från andevärlden, säger han.

"Sluta söka utanför dig, sök inåt, du kommer att få svaren från dig själv, inte från andra människor. Svaren finns inom dig, du vet allt, våga tro på det. Du behöver inte vägledning. Slösa inte bort din tid. Svaren finns inte i intuitionscirklar, i meditationsgrupper, i andliga utbildningar, de finns inom dig. Du kan avläsa själv svaren på dina frågor, du behöver inte bli avläst. Du vägrar att tro på det. Du har alla svaren inom dig. Använd det du har inom dig."

Universum har talat, med en skarp ton den här gången.
Jag vågar inte fråga honom femtioelfte gången om mitt livssyfte.
Istället för att slösa bort tiden i grubblerier gör jag det som faller mig naturligt, jag skriver.


1 kommentar: