tisdag 4 februari 2014

Stig in i drömmarnas värld

Läs mer på Dreamscontrol
Vad händer när vi drömmer på nätterna? Kliver vi in i en parallell värld där allt är möjligt eller flyger vi genom galaxerna och träffar våra nära och kära i en annan dimension? Jag har skrivit dikter om mina drömmar, jag har pratat med mina släktingar som har gått över till andra sidan och ibland har jag vaknat skräckslagen mitt i en hemsk dröm.

Det konstigaste jag har varit med om var när jag vid två tillfällen vaknade och inte kunde röra på mig. Jag ville skrika men hade ingen röst, jag var som paralyserad några sekunder innan det släppte. Jag vet inte vad som hände men när jag googlade på fenomenet fick jag träffar på sömnparalys som kan vara förstadiet till UKU .
(UKU=utanför kroppen upplevelse)

UKU känns som överkurs för mig men jag vill ändå veta vad det handlar om och vill få mer kunskaper i ämnet. Även om det känns lite läskigt är det oerhört intressant att lära sig styra sina drömmar. Jag ska gå kursen "Lär dig styra dina drömmar" den 7 och 8 februari 2014. Min son som flyger med sin blåa varg i kosmos under meditationer ville också gå kursen men han måste jobba den helgen. Jag tror att han skulle kunna lära sig Astral Projektion lätt, eller han kanske redan kan det, helt naturligt.

Vad betyder ordet astral? Det kommer från grekiskans "astron" stjärna och användes under medeltiden av filosofer och alkemister som beteckning för den subtila osynliga substans som omsluter och genomtränger vår fysiska jord.

I en dröm mötte jag någon som har gått över till andra sidan.
- De sa att du har dött, sa jag.
- Ja, men jag kommer snart tillbaka.
- ???
- Jag måste ju komma och titta på det nya, lilla, ljushåriga...
- Vem ska få honom?
- Du, det har du alltid velat, svarade han och försvann.

Jag förstod ingenting. Det är lite för sent att få ett nytt, ljushårigt barn, barnet är nog symbol för någonting nytt, resonerade jag. Ljushårigt, ljust, ljuset. Ska han komma tillbaka för att kunna se ljuset, mitt ljus? I min drömlexikon finns inte förklaringar till mina drömmar. Kanske kursen kan lysa upp mitt medvetande så pass att jag inte längre behöver försöka tyda drömmar utan kan istället styra mina drömmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar