lördag 7 december 2013

Kristallceremoni


Det var ett tag sen när jag träffade Zoë och gjorde kristallceremoni tillsammans med henne, med hennes vägledning. Under ceremonin höll jag en bergkristall mot mitt hjärta, mot mitt tredje öga och mellan våra händer, ovanför mitt huvud medan Zoë kanaliserade.

- Vi kommer från Sirius, sa hon. Du fick biljetten, du ficka åka ner för du hade det som behövdes...

Var det därför jag kände mig annorlunda som barn, som om jag inte hörde dit, i de djupa skogarna, i Östra Finland. Jag såg den sandiga byvägen bredvid vårt gamla trähus och bestämde mig att åka till världens ände när jag blev stor.

- Kände du något, frågade Zoë efteråt.
- Jag kände energin, svarade jag.

Hur kan man känna energin? Det kändes mjukt, blått, högt, kärleksfullt, hoppfullt och samtidigt väldigt bekant. Som vanligt såg jag inga inre bilder, inga vägledare, inga stjärnsystrar eller stjärnbröder, bara blålila energifält i mitt inre.

Men jag fick ord, jag skrev dikter om mötet när jag kom hem. Ibland håller jag samma kristall mellan mina händer och skriver ner budskap. Jag får kontakt om jag vill och om jag vågar tro på det. 

Vill du också göra en Kristallceremoni och få kontakt med ditt ursprung i stjärnorna?
Läs mer på http://www.zoeland.se/kristallceremoni.html

*******

GÅ MED STOLTA STEG

vi kommer bugande
vi hälsar dig välkommen

långa ljuspelare från Sirius C

släktingar till delfiner 
kattmänniskor

alla dessa lösa trådar i ditt inre

som ropar på uppmärksamhet
kommer att vävas till ett tyg

kristallen i dina händer 


kopplar ihop dig med ditt ursprung

slöjorna mellan våra världar
kommer att rivas bort av vinden

kristallen mot ditt hjärta


sammanbinder dig med oss

din roll är viktig i uppstigningen
vi har följt dig under en tid

gå med stolta steg på jorden


*******

BLÅA ENERGIN

med ett leende mötte jag de osynliga
stjärnsystrar och stjärnbröder
från moderskeppet i luften

den slumrande visdomen i mitten
kände igen den blåa energin
som pulserade genom mig

med händerna ovanför mitt huvud
via bergkristallspetsen
öppnades kanalen på nytt

*******

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar